Kamis, 27 Oktober 2011

HARAPAN DAN DOA SEORANG ISTERI

Bismillaah....


Ya Allah.... Ya Rahman..... Ya Rahim.....
Kau ampuni dosa ku yg telah ku perbuat
Kau limpahkan aku dengan kesabaran yg tiada terbatas
Kau berikan aku kekuatan mental dan fisik
Kau kurniakan aku dengan sifat keridhoan
Kau pelihara lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkan semangatku menghadapi segala cobaanMu
Kau berikan aku sifat kasih sesama insan


Ya Allah....
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu diArash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya suami ku ini adalah suami yg akan membimbing tanganku dititianMu
Karuniakanlah aku sifat kasih dan ridha atas segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawadu' akan segala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya
Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati olehMu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segalanya


Ya Allah....
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kekilafan dan kesalahanku
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau ridhoi
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhiratMu
Sekiranya aku ingkar dan durhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu


Ya Allah....
Sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa RahmatMu


Ya Allah....
Kuatkan hati dan imanku
Tabahkan aku dalam menghadapi segala cobaanMu
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi isteri Solehah
Hanya padaMu Ya Allah kumohon segala harapan
Karena aku pasrah dengan ketetapanMu
Karena aku sadar akan hinanya aku
Karena aku insan lemah yg kerap keliru
Karena aku terlena dengan keindahan duniamu
Karena kurang kesabaran ku menghadapi cobaanMu
Karena pendek akal ku mengarungi ujianMu


Ya Allah.... Ya Tuhanku...
Aku hanya ingin menjadi isteri yang diridhai
Isteri yang dikasihi
Isteri yang sholehah
Isteri yang senantiasa dihati


Amin.... Amin.... Ya Rabbal Alamin....


WITHLOVE 
"bunda" 
(ur wife dunia wal akhiroh who love miss need u always n forever)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar